Maureen van der Broek

Maureen van den Broek

Mijn naam is Maureen, ik ben geboren in 1970 en ik heb twee dochters. Al sinds mijn tienerjaren maak ik foto’s en fotoboeken (toen nog het echte knip- en plakwerk). De fotocamera’s die ik in de loop van de tijd gebruikte, kreeg ik van mijn ouders. In 2013 kocht dan eindelijk m’n eerste echte eigen camera: Sony DSC-HX200V. Wat een fantastisch ding!

In 2015 had ik eindelijk alle moed verzameld en ben ik bij Laura Wanders de beginnerscursus gaan volgen met onder andere de ambitie om “art” te gaan maken. Ik kwam er al snel achter dat die lat wel te hoog was gelegd. Ook merkte ik dat mijn Sony toch wel wat te kort kwam. Ik kreeg de Nikon D5500 (en diverse lenzen) van mijn vader deze keer niet kado, maar ik mocht hem wel een jaartje lenen. Eind 2016 heb ik na veel wikken en wegen besloten een systeemcamera te kopen.

Na drie fotocursussen had ik er nog geen genoeg van. Het “in opdracht” foto’s maken vind ik erg leuk. Om zo bezig te blijven met foto’s maken en meer kennis op te doen, ben ik lid geworden van de fotoclub

Rol binnen de verenigingLid
VoorkeurenNiet specifiek