Peter van der Voort

Geboren in 1953. Mijn vader had een donkere kamer en als klein ventje vond ik dat mateloos interessant. Ik ben zelf voor het eerst wat foto’s gaan maken toen ik een jaar of 18 was met een Ricoh spiegelreflex. Ooit en cursus fotografie gedaan en zelf een (zwart/wit) donkere kamer gehad.

Later een Minolta gekocht. Na verloop van tijd werden andere zaken belangrijker, kinderen, druk werk, studie en vrijwilligerswerk. Een paar jaar geleden een digitale camera (Canon) gekocht. In het begin niet zo veel mee gedaan.

Sinds kort werk ik niet meer full-time en heb wat meer gelegenheid om opnieuw de foto-hobby op te pakken.

Ik ben van nature nogal technisch ingesteld en ik hoop mijn creatieve kant wat meer te ontwikkelen door inspiratie vanuit het werk van mede leden en door ervaringen uit te wisselen.

Fotoclub Koedijk: Jonge vereniging, lekker dichtbij en de website zag er goed uit.

Rol binnen de verenigingLid
VoorkeurenNatuur, landschap, HDR, Industrie