René Groeneveld

Al sinds mijn jeugd is fotografie mijn hobby. Later heb ik ook nog een eigen doka gehad en heb dus ook veel zwart/wit foto’s gemaakt. Ik ben begonnen met een Zenit camera die ik van mijn broer mocht hebben. Dat was een camera zonder enige hulpmiddelen. Voor het instellen van de belichting gebruikte ik een losse belichtingsmeter. Voordat de foto gemaakt kon worden moest je zelf het diafragma nog handmatig sluiten. Door deze camera heb ik dus alles geleerd over sluitertijden en diafragma waarden. Na de Zenit heb ik een Praktica, Pentax, Minolta gehad. Allen analoog. De overstap naar Digitaal heb ik gemaakt met een Nikon Coolpix. Deze heb ik nog geen jaar gebruikt. De reden was dat Canon met een “betaalbare” digitale spiegelreflex op de markt kwam de 300D. Ik ben bij dit merk blijven hangen en heb nu een paar Canon body’s met bijbehorende objectieven en andere attributen.

Mijn interesse op fotografisch gebied is breed. Van natuur/landschap tot studio. Verder maak ik gebruik van Adobe Photoshop en Lightroom.

Eind 2011 heb ik een advertentie geplaatst om te kijken of er in de omgeving van Koedijk animo was om een fotoclub op te richten. Nou, die was er zeker. We kunnen stellen dat we met fotoclub Koedijk in een behoefte voorzien, want we hebben nu al 30 leden en regelmatig melden zich nog nieuwe geïnteresseerden. Kortom een jonge bruisende club met t.a.v. leeftijd en sekse een gemêleerd ledenbestand.

Rol binnen de verenigingLid
VoorkeurenLandschap