Deelname Clubwedstrijd

Thema:

Straatfotografie.

Onder straatfotografie valt alles wat op of vanaf de straat is gefotografeerd.

Clubwedstrijd: Er mogen alleen foto’s ingestuurd worden die na de datum van bekend maken van het nieuwe thema gemaakt zijn, dit is na 19-12-2022. Zorg dat je camera op de juiste datum staat ivm je exif gegevens.

Aantal: Maximaal 3 foto’s per clublid.

Start inzending:

Sluiting inzending:

01 november 2023

30 november 2023

Naam: Er mag géén naam of watermerk van de fotograaf in de foto gezet worden. Ook het gebruik van passe-partout, kader, of randen is niet toegestaan.

Digitaal insturen:

Zo groot mogelijk bestand insturen. De langste zijde minimaal 2400 pixels, liever groter.

De fotoverhouding is in principe vrij. Als de fotoverhouding 2:3 of 3:2 is, zullen de gekozen foto’s in
de passe-partout van de fotoclub worden geplaatst (let er op dat de verhouding ook precies klopt).

Als je gekozen hebt voor een ander formaat, dan dien je de foto (indien gekozen) aan te leveren met
de bijpassende passe-partout met buitenmaat 50x60cm.

Alleen JPG bestand insturen ( géén RAW, Tiff, DNG, ZIP, foto’s gemaakt met je mobiele telefoon )
Let op dat je 2:3 of 3:2 aanklikt in je bewerkingsprogramma.

Klik hier voor een uitleg over kwaliteit, bestandgrootte en resolutie.

Hernoem het bestand in Naam-Thema, bijvoorbeeld: Jan Jansen – Thema Straatfotografie.jpg . Bij meerdere bestanden een cijfer toevoegen; 1-2-3 ( voorbeeld Naam – Straatfotografie – 1)

Let op! ingestuurd = ingestuurd, foto’s kunnen dan niet meer gewijzigd worden. Foto’s die te laat of naar een ander e-mail adres worden gestuurd kunnen niet meedoen aan de wedstrijd.

insturen@fotoclub-koedijk.nl

Nummer: Van de fotocommissie krijg je een e-mail met een of meerdere nummers, die koppelen aan de door jou ingezonden foto’s.
Website:

In de eerste week van december komen alle ingestuurde foto’s anoniem op de website en kun je voor jezelf al een selectie maken van jou favoriete foto’s

Op de Gezellige Avond
Zelf Printen:

Je foto’s die meedoen aan de wedstrijd kun je printen in het door jou gewenste formaat. Dit mag op een eigen printer afgedrukt worden of bij een centrale. Vrije keuze. Géén passe-partout, lijnen, watermerk of naam in / om de foto.

Het nummer dat je toegewezen hebt gekregen van de fotocommissie zet je  achterop je foto.

Bij binnenkomst op de Gezellige Avond lever je je foto’s in een enveloppe in bij de fotocommissie. Op de envelop zet je je naam omdat je na de avond je foto’s weer meeneemt.

Jureren en Stemmen:

Het jureren vindt dit jaar plaats in samenwerking met beroepsfotograaf Armando Jongejan.

Zodra de foto’s zijn ingeleverd bij de fotocommissie, worden alle foto’s op tafels uitgestald en deelt zij stemformulieren uit aan alle leden. Jureren gebeurt anoniem en er mag niet op eigen foto’s worden gestemd.

De leden kiezen ieder voor zich de naar hun mening 15 beste foto’s, zonder ranking. De fotocommissie telt alle stemmen op en stelt de voorkeurslijst vast.

Als alle stemformulieren geteld zijn, worden de foto’s met de 15 hoogste scores voorgelegd aan Armando Jongejan. Met Armando is afgesproken dat hij 3 van de 15 foto’s mag vervangen door 3 andere die hij als beter beoordeelt.

Vervolgens bepaalt Armando de ranking van de beste foto’s  van 1 tot 15 welke meegaan met de expositie.

Bij het tonen van de uitslag, zal Armando de gekozen foto’s met ons bespreken

Expositie:

De winnende foto’s worden door de fotocommissie afgedrukt. De foto’s in de verhouding 2:3 of 3:2 worden door de fotocommissie ingelijst met de bestaande passe-partouts. Indien je een ander formaat hebt gekozen, dan dien je de bijbehorende passe-partout ( in de kleur zwart ) aan te leveren bij de fotocommissie. De foto’s gaan twee jaar lang op tournee door Alkmaar en omstreken.